Projekt pt.”Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów ze szkół z terenu Gminy Limanowa” Fundacja realizuje w partnerstwie z Gminą Limanowa, która jest organem prowadzącym następujących Szkół objętych wsparciem:
Szkoły Podstawowej im. Juliana Tuwima w Kaninie
Szkoły Podstawowej im. Królowej Korony Polskiej w Kłodnem
Szkoły Podstawowej w Młynnem
Szkoły Podstawowej im. Marii Dąbrowskiej w Nowym Rybiu
Szkoły Podstawowej nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Siekierczynie
Szkoły Podstawowej nr.2 im. Zygmunta Krasińskiego w Siekierczynie
Szkoły Podstawowej im. Królowej Jadwigi w Wysokiem
Szkoły Podstawowej nr.1 im. Jana Pawła II w Męcinie
Szkoły Podstawowej im. Stanisława Wyspiańskiego w Mordarce
Szkoły Podstawowej im. ks. Józefa Górszczyka w Pisarzowej
Szkoły Podstawowej nr.1 im. Bohaterów Westerplatte w Starej Wsi
Szkoły Podstawowej nr 2 im. Stanisława Konarskiego w Starej Wsi
Projekt jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu państwa, realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego, Osi priorytetowej 10 Wiedza i kompetencje, Działanie 10.1 Rozwój kształcenia ogólnego, Poddziałanie 10.1.3 Edukacja w szkołach prowadzących kształcenie ogólne.
Wartość projektu łącznie 3 484 327, 50 zł (w tym dofinansowanie 3 304 620,50 zł)
Numer projektu RPMP.10.01.03-12-0360/19
Projekt jest realizowany od 1.05.2020 do 31.07.2022
Projekt kierowany jest do uczniów i nauczycieli 12 Szkół Podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Limanowa. Celem projektu jest rozwijanie kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych uczniów, dzięki udziałowi w dodatkowych zajęciach rozwijających oraz zmniejszenie deficytów rozwojowych uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych i wyrównanie szans edukacyjnych uczniów, dzięki udziałowi w dodatkowych zajęciach specjalistycznych. Celem projektu jest także udoskonalenie kompetencji dydaktycznych i wychowawczych 224 nauczycieli 12 szkół w zakresie TIK i wsparcia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych przez szkolenia oraz stworzenie warunków do nauki metodą eksperymentu w 12 szkołach dzięki doposażenie pracowni TIK i pracowni przedmiotowych do 07.2022
Grupę docelową projektu stanowi 1030 uczniów z 12 szkół (520 dziewcząt i 510 chłopców) tym 420 uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz 224 nauczycieli (168 kobiet, 56 mężczyzn).
302 uczniów, biorących udział w projekcie wyrówna szanse edukacyjne dzięki stypendiom
W projekcie odbędzie się:
– 2000 godzin zajęć wyrównawczych z matematyki, przedmiotów przyrodniczych i języków obcych w 80 grupach,
– 1740 godzin zajęć specjalistycznych: logopedycznych, socjoterapeutycznych, korekcyjno-kompensacyjnych w 87 grupach
– 4200 godzin projektów edukacyjnych doskonalących kompetencje matematyczne, przyrodnicze, językowe i w 140 grupach
– 2100 godzin zajęć rozwijających umiejętności uniwersalne: przedsiębiorczość, praca zespołowa, kreatywność w 84 grupach
W projekcie zaplanowano wyjazdy edukacyjne, w trakcie których uczniowie będą pogłębiać wiedzę oraz uczyć się praktycznego wykorzystania wiadomości uzyskanych w trakcie zajęć. m.in. do.:
– Ogrodów Sensorycznych w Muszynie,
– Centrum Leonarda da Vinci w Kielcach,
– Ogrodu Doświadczeń im. S. Lema w Krakowie,
– Parku Doświadczeń w Ogrodzieńcu,
– Ojcowskiego Parku Narodowego,
W projekcie weźmie udział 224 nauczycieli (168K 56M), którzy będą doskonalić umiejętności wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w procesie dydaktycznym oraz rozwijać wiedzę i umiejętności dotyczące wsparcia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym uczniów z niepełnosprawnościami.
Dzięki projektowi szkolne pracownie przedmiotowe zostaną wyposażone w nowoczesną bazę dydaktyczną.
Projekt realizowany jest zgodnie zasadą równości szans i niedyskryminacji tj. w sposób zapewniający równy dostęp do zajęć, stypendiów, warsztatów, szkoleń zarówno dla uczniów i uczennic, nauczycieli, nauczycielek. Kryteria rekrutacji do wszystkich zajęć wolne są od dyskryminacji ze względu na płeć, niepełnosprawność, czy inne potencjalnie dyskryminujące kryteria. Zajęcia dla uczniów i nauczycieli odbywają się w salach zapewniających dostęp dla osób niepełnosprawnych